Geef mij een basistekst en een toetsenbord en ik geef jou een geloofwaardig, onderscheidend menselijk merkverhaal, een rapport dat leest als een roman of een mailing op rijm.
Geef me een idee en ik herschrijf het tot een pakkend blog of maak er een volledig magazine van. Geef me een voorzet van ChatGPT en ik boetseer het tot een column die je wél leest.
Met andere woorden: schakel me vooral in als je communicatie mooier moet of leuker kan. Dan scherp ik mijn poëtische pen of graaf ik naar subtiele woordgrapjes. Passend bij je toon (maar liefst ook bij die van mij). Samen maken we er echt iets moois van.
Voorbeelden:
Sterke merkverhalen
Today (designbureau in Utrecht) huurt me regelmatig in om merkverhalen te schrijven voor hun klanten. Zij leveren de input (n.a.v. een positioneringstraject of brainstormsessie) en ik geef er woorden aan. Soms (her)schrijf ik op basis van dat verhaal ook webteksten.
Spannende rapporten
Een wetenschappelijk rapport dat wel lekker leest? Tuurlijk kan dat. Voor Natuur en Milieu herschreef ik de feitelijke teksten tot een helder verhaal in de Visie Noordzee.
Blogs die beter lezen
Voor Noshirt en Auping bak(te) ik blogs over allerlei (door hun aangedragen) thema’s. Vond ik leuk en zij fijn. Columns schrijf ik ook, voor mezelf én eerder voor WIJ jonge ouders en China Nu. Dat is voor mij het genre waarin beroep en hobby samenkomen.
Woordkunstjes
Mooie woorden kunnen ook op een kaartje. In de mail. Of op een product. Voor mijn VOF Poehee ben ik daar dagelijks mee bezig. Ook voor Teamleiders.nu, Noshirt en andere opdrachtgevers mocht ik los met taal. Zo bedacht ik teksten voor op winkelruiten en hingen mijn woordkunstjes zelfs even in een museum.
Campagneteksten en andere short copy
Lang verhaal kort? Kan ik je ook mee helpen. Voor verschillende campagnes (in opdracht van o.a. O Bureau en Today) bedacht ik concepten, slogans en andere short copy om een boodschap over te brengen.